Δευτέρα, 5 Μαΐου 2014

Υπόγεια ξενάγηση

Αφού έκανα τις δουλίτσες μου στο εξοχικό(όσο μας το επέτρεψε ο καιρός), είπα να σας κάνω μία μικρή ξενάγηση στο χώρο που τοποθέτησα το βαλιτσάκι.Ο χώρος αυτός είναι ξεχωριστός από το υπόλοιπο σπίτι και είναι υπόγειος.Κι αυτό επειδή  αρχικά ήταν (άκουσον,άκουσον)... πισίνα!Μάλιστα, πισίνα και μεγάλων διαστάσεων ,αφού ο προηγούμενος ιδιοκτήτης ήταν μάλλον πολύ του εφφέ.Εγώ πάλι προτίμησα να της βάλω ταβάνι και πόρτα και να δημιουργήσω έναν ξενώνα όπου οι φιλοξενούμενοι φίλοι μας θα νιώθουν άνετα με το να μην είμαστε ανάμεσα στα πόδια τους και τούμπαλιν.Αυτόν το χώρο τον γέμισα με έπιπλα κι αντικείμενα που άλλα είναι vintage με τη δική τους ιστορία,άλλα σώθηκαν από τη χωματερή χάριν της δικής μου παρέμβασης και άλλα είναι από διάφορα ταξίδια .Έτσι, μη σας ξενίσει το πόσο αταίριαστα είναι μεταξύ τους ,αλλά το ότι 7 χρόνια περίμενα υπομονετικά για να  φτιάξω αυτό που ονειρευόμουν.

Περάστε ,παρακαλώ!
Κατεβαίνοντας τη σκάλα, σε λίγες μέρες θα μπορείτε  να πιαστείτε από το μπαστούνι του μπαμπά μου για πιο σταθερά βήματα


 να,κάπως έτσι!

πηγή



Μερικά από αυτά τα βιβλία θα γίνουν ράφια και μερικά θα χρησιμεύσουν μόνο για το εξώφυλλό τους 



δείτε κι αυτό!

Περνάμε στον χειροποίητα σκαλισμένο μπουφέ της μαμάς που από πάνω είχε και τη βιτρίνα του, αλλά κάπου τη χάρισε η ''έξυπνη'' μανούλα μου.

Ο μπουφές βρίσκεται ακριβώς απέναντι από τη σκάλα και φιλοξενεί ότι έχω μαζέψει σε ασημικό.Οι δύο ζωγραφιστοί καμβάδες βρέθηκαν πεταγμένοι στο υπόγειο της πολυκατοικίας και είναι προσωρινή η θέση τους.



Στη συνέχεια και δεξιά του μπουφέ   συναντάμε τον καναπέ και το τραπέζι μέσης της γιαγιάς της γειτόνισσάς μου.Μεγάλη στεναχώρια που δεν τα ήθελε!Φέρ'τα εδώ,καλέ!


Ο λευκός αρκούδος είναι το πρώτο δώρο -έκπληξη του Φωτάρα μου!Ήταν από μικρή η λαχτάρα μου ν'αποκτήσω έναν τέτοιο και με περίμενε μια μέρα δίπλα σε ένα μπουκέτο λουλούδια στην κρεβατοκάμαρά μου.Ο αρκούδος ,όχι ο Φωτάρας...(Τα φαναράκια δεν είναι ντεκόρ,απλά τα ετοίμασα εκείνη τη μέρα για τον κήπο).



Από το ταξίδι μας στο Μέτσοβο τα ξύλινα διακοσμητικά και ο δίσκος είναι από  Ναύπακτο.Το σεμεδάκι, έργο της γιαγιάς μου!



Και ανάμεσα στον καναπέ και την κονσόλα το υπέροχο τραπεζάκι  με επιφάνεια φτιαγμένη όπως τα ξύλινα πατώματα.Επάνω του φιλοξενεί μπρούτζινα ενθύμια από ταξίδια της μαμάς μου σε Ιταλία και Γαλλία.Πίσω ένα παλιό παράθυρο γίνεται κορνίζα για παλιές φωτογραφίες που απεικονίζουν επαγγέλματα που πια δεν υπάρχουν(παγοπώλης,παγωτατζής,γαλατάς κ.α.)




Δίπλα ακριβώς είναι το καμάρι μου !Μια vintage κονσόλα με τον καθρέφτη της που την ερωτεύτηκα με την πρώτη ματιά.Δεν μπόρεσα να γλυτώσω μαζί μ'αυτήν και μια συρταριέρα armoire και πολύ πικράθηκα ,αλλά ποτέ δεν ξέρεις...


Ο καθρέφτης της



και η κονσόλα.

Η παλιά  τηλεφωνική συσκευή μαζεύτηκε από ένα παλιό οικόπεδο.


 Η εμαγιέ κατσαρόλα εκτελεί χρέη καλαθιού σκουπιδιών.

Στο τελείωμα της σκάλας είναι η diy κρεμάστρα μου για κλειδιά και συναφή αντικείμενα


Ο  ρετρό διαφημιστικός πίνακας  φιλοξενούσε ένα ετήσιο ημερολόγιο


που κρεμόταν από τη μαύρη λωρίδα που βλέπετε με διπλόκαρφα.Τα χρυσαφιά άγκιστρα  βάφτηκαν με λευκό σπρέι.


Ακριβώς από κάτω ένα σκαμπό-μπαούλο που ήδη έχει ξεκινήσει η αλλαγή του.


Συνεχίζουμε αριστερά του μπουφέ  και συναντάμε τις άνετες πολυθρόνες με τα χειροποίητα σε αργαλειό από τα χεράκια της πεθεράς μου κιλίμια να τις σκεπάζουν.Οι πολυθρόνες δεν θυμάμαι από πού προήλθαν.Τόσα χρόνια πέρασαν, που ξέχασα.


Μπροστά από το τζάκι διάφορα τσίτζιλι-μπίτζιλι 


και ένα μικρό στρόγγυλο τραπεζάκι που του έβαλα ένα σινί καπέλο.Δυο γκαζόλαμπες της γιαγιάς στο τζάκι και ο πλεκτός ερυθρός οκτάπους της πεθερούλας αραχτός στο μπράτσο της πολυθρόνας.


Η παλιά ραπτομηχανή ποδιoύ  Singer της μαμάς που ήθελε να την πετάξει γιατί έπιανε χώρο και ήταν άχρηστη και κάθε φορά μαλώναμε γι'αυτό το λόγο.Η ραπτομηχανή ήταν εργαλείο της δουλειάς της από τα νεανικά της χρόνια(μοδιστρούλα,γαρ).Και στα πόδια της ένα θερμαντικό σώμα ''εποχής''.


Τελειώσαμε με το σαλονάκι και σειρά έχει η βιβλιοθήκη-χώρισμα του σαλονιού από την κρεβατοκάμαρα.Παλιά βιβλία και αντικείμενα και στην κορυφή η ξύλινη σκάφη για το ζύμωμα του ψωμιού και το ξύλο που έβαζαν και έβγαζαν τα ταψιά από τον ξυλόφουρνο.

η μία πλευρά του διαχωριστικού-βιβλιοθήκη


και η άλλη πλευρά



Οι πόρτες στον τοίχο είναι από το ιερό μιας εκκλησίτσας όταν την ανακαίνισαν.Δύο παλιά σιδερένια κρεβάτια συνθέτουν το ''διπλό'' κρεβάτι .Ο  ξύλινος σταυρός είναι φτιαγμένος από θαλασσόξυλα.




Το μπαούλο φιλοξενούσε κάποτε την προίκα της μαμάς





Το παλιό κουτί με τα ραφτικά της μαμάς...

...και ο δίσκος δώρο από το γάμο της πεθερούλας.



Το ξύλινο σημειωματάριο είναι δώρο φίλου μας  από κάποιο ταξίδι του.



Μια καρέκλα για κομοδίνο και τα λευκά βέλη δεμένα  με σχοινί εξυπηρετούν χρέη κρεμάστρας για πετσέτες προσώπου



Το σεντούκι της μαμάς της πεθεράς


και από πάνω του δεσπόζει μια παλιά κρεμάστρα.



Ελπίζω να σας άρεσε η βόλτα μας στον ξενώνα και να μπόρεσα να σας κατατοπίσω σχετικά με την κατανομή του χώρου.Για όσες ωστόσο δεν κατάλαβαν, προσφέρεται δωρεάν φιλοξενία έτσι ώστε να λάβουν άμεσα προσωπική αντίληψη επί του χώρου.

Τα φιλιά μου!